ماسک خیار

ماسک خیار ,ماسک خیار و گلاب,ماسک خیار برای پوست,ماسک خیار و عسل,ماسک خیار و ماست,ماسک خیار برای صورت,ماسک خیار و سیب زمینی,ماسک خیار برای جوش صورت

ماسک خیار , ماسک خیار و گلاب , ماسک خیار برای پوست , ماسک خیار و عسل

توضیحاتی در مورد ماسک خیار

خیار به دلیل برخورداری از آب فراوان، بافت منحصر به فرد و از همه مهمتر تنوع ویتامین ها و مواد مغذی، در تهیه انواع ماسک های پوست، مو و صورت مورد استفاده قرار می گیرد.در این مطلب از سایت جسارت در مورد طرز تهیه و خواص و فواید ماسک خیار و گلاب عسل ماست سیب زمینی آلوئه ورا صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

حساسیت به ماسک خیار

قبل از استفاده از هر ماسکی، ابتدا مقداری از آن را روی قسمت داخلی ساعد خود امتحان کنید. اگر بعد از گذشت چند دقیقه هیچ یک از آثار حساسیت نظیر التهاب، سوزش، خارش، قرمزی پوست و … مشاهده نشد می توانید از ماسک استفاده کنید، در غیر این صورت بایستی از اعمال این ماسک به پوست یا صورت خود پرهیز نمایید.

خیار برای منافذ پوست

خیار برای منافذ پوست نیز مفید است، از خیار می توان برای پاک کردن صورت استفاده کرد، با این کار به مرور زمان پوست صورت محکم و سفت می شود. این یکی از دلایلی است که از خیار در کرم های سفت کننده و جوانسازی پوست استفاده می شود. خیار نه تنها برای پوست صورت و دور چشم مفید است، بلکه از آن می توان برای از بین بردن سلولیت های بدن نیز استفاده کرد. مقداری پودر قهوه را با آب خیار و عسل طبیعی ترکیب کنید و روی سلولیت بمالید. سپس آن را با یک دستمال بپوشانید و پس از ۳۰ دقیقه بشویید. با این کار به مرور زمان متوجه تغییرات بسیار مشهودی خواهید شد. ۹۵% خیار آب است، خیار می تواند بعنوان آبرسان پوست و مرطوب کننده آن عمل کند، در بسیاری از کرم های مرطوب کننده پوست نیز از خیار استفاده می شود. خیار سرشار از ویتامین E و پتاسیوم است، این دو ماده کمک می کنند تا خطوط اخم روی صورت و چروک های روی پوست درمان شوند. خیار سرشار از آنتی اکسیدان است. قرار دادن آن روی چشم باعث می شود چروک های دور چشم از بین بروند و حتی بوجود نیایند. به همین دلیل در بسیاری از محصولات جوانسازی پوست و کرم های دور چشم از خیار استفاده می شود.

ماسک خیار و بلغور جو دوسر

اگر پوست چرب مستعد آکنه دارید، از ماسک صورت خیار و بلغور جو دوسر برای کنترل چربی پوست خود استفاده کنید. بلغور جو دوسر پوست صورت را لایه برداری کرده و چربی های اضافی و سلول های مرده سطح پوست را تمیز می کند. خیار هم پوست صورت را هیدراته کرده و باعث شادابی و طراوت می شود. این ماسک همچنین دارای خاصیت ضد عفونی و ضد باکتریایی است و علاوه بر پاکسازی عمیق منافذ پوستی، پوست صورت را مرطوب هم می کند. نصف یک خیار تازه یک قاشق غذاخوری پودر بلغور جو دوسر یک قاشق غذاخوری عسل خیار را پوست کنده و به صورت پوره در آورید. پودر بلغور جو دوسر و عسل را به پوره خیار اضافه کرده و به خوبی با هم ترکیب کنید. صورت خود را با آب گرم شسته و با حوله ای تمیز خشک کنید. مخلوط خیار، بلغور جو دوسر و عسل را با نوک انگشتان خود، به صورت دایره ای روی صورت بمالید. پس از ۲۰ دقیقه یا پس از آنکه ماسک خشک شد صورتتان را ابتدا با گرم و سپس با آب سرد بشویید.

خیار برای چشم

استفاده از خیار روی چشم در خانه : ۱ ) دو حلقه خیار را روی چشمتان قرار دهید تا تیرگی های زیر چشم و پف چشم را از بین برود. کرم های دور چشم هم از همین خاصیت برای کاهش تیرگی ها و چروک های دور چشم استفاده می کنند. ۲ ) شما همچنین می توانید خیار را له کرده یا به هر طریقی آب آن را بگیرید سپس با یک پنبه این مایع را دور چشمتان بمالید.

انواع ماسک خیار

در یک کاسه کوچک نصف فنجان چایخوری آب لیموترش، یک قاشق چایخوری آب خیار و چهار قطره گلاب را با هم مخلوط کنید و با نوک یک چنگال به خوبی هم بزنید. سپس آن را برای ۱۵ دقیقه روی پوست گردن و صورت قرار دهید. این ماسک باعث شفاف شدن پوست می شود. ماسک خیار ، نعنا و تخم مرغ ؛ شاداب و نرم کننده پوست خیار را پوست کنده و تخم های آنرا خارج کنید. ۵ ۴ عدد برگ نعنا را خرد کرده و به خیار اضافه کنید و میکس کنید. سفیده یک تخم مرغ را جداگانه هم بزنید و بعد به مخلوط خیار و نعنا اضافه کنید. این ترکیب را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت خود بگذارید سپس با آب بشویید و با دستمال خشک کنید. ماسک خیار و لیمو ترش: خیار رنده شده را با آب لیمو و یک قاشق عسل مخلوط کنید تا از افتادگی پوست و چروک آن جلوگیری کند.ماسک برای برطرف کردن کک و مک: خیار حلقه شده را در یک لیوان شیر بریزید و بعد از گذشت 5 دقیقه با پنبه مخلوط را به صورت بمالید. ماسک خیار و لیمو ترش ،کاهش دهنده چین و چروک خیار را با پوست رنده کنید. دو عدد لیمو ترش را درون آن بچکانید و یک قاشق عسل نیز به آن اضافه کنید. می توان از رنده شده ی پوست لیمو هم در ماسک استفاده کرد. خیار باعث سفتی پوست و جلوگیری از افتادگی؛ خنک کنندگی و کاهش چین و چروک می شود.

خیار برای پف چشم

خیار، پف چشم را بطور معجزه آسایی از بین می‌برد، اما تسکین دهنده‌ی پوست و ضدپیری هم می باشد. خیار، سرشار از آنتی اکسیدان، رطوبت، و PH کاملا متعادل با پوست شماست. از زمانیکه در فیلم‌های سینمایی، خانم‌های تجملی را با ماسک صورت خیار نشان دادند، خیار به یک ماده‌ی اصلی برای زیبایی تبدیل شده است.

ماسک خیار و کیوی

ماسک خیار برای جوش صورت – ماسک صورت خیار و کیوی یک عدد کیوی متوسط نصف یک عدد خیار ۱۰-۵ دانه انگور درشت (یا ۵ عدد توت فرنگی) کیوی را پوست بگیرید و درون مخلوط‌کن بریزید. دانه‌های ریز درون کیوی به صورت بسیار سطحی از پوست شما لایه‌برداری می‌کند و باعث نرمی و صافی پوست می‌شود. کیوی نیز یک منبع غنی از آلفاهیدروکسی اسید است و می‌تواند چربی زیاد پوست شما را بسیار کم کند و جوش‌های سرسیاه را از بین ببرد و رنگ چهره را روشن کند. انگورها را داخل مخلوط‌کن بریزید، انگور دارای مقداری آلفاهیدروکسی اسید است که می‌تواند پوست را تا حدودی تمیز کند. البته اگر بتوانید به جای انگور از توت‌فرنگی استفاده کنید اثر بیشتری دارد و می‌تواند تا حد زیادی آکنه‌ها و جوش‌های شما را کاهش ‌دهد و رنگ صورت شما را باز کند. درآخر خیار پوست کنده را نیز به این مخلوط اضافه کنید و همه را خوب با هم مخلوط کنید تا مخلوط حالت چسبی پیدا کند. می‌توانید ۲ حلقه از خیار را نگه دارید تا هنگام قرار دادن ماسک روی صورت‌تان این حلقه‌های خیار را روی چشم‌های‌تان قرار دهید. خیار تا حد زیادی حلقه‌های سیاه زیرچشم را برطرف می‌کند. همچنین PH خیار نزدیک به پوست صورت است و در نتیجه پوست را به خوبی تمیز و تغذیه می‌کند و باعث آبرسانی به پوست می‌شود. قبل از این‌‌که ماسک را روی صورت‌تان بگذارید، صورت‌تان را با آب گرم بشویید و خشک کنید. سپس این ماسک را به آرامی روی صورت‌تان کاملا ماساژ دهید. حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد ماسک را با آب سرد از روی صورت‌تان پاک کنید. همان طور که خواندید تهیه ماسک برای پوست چرب با استفاده از کیوی و انگور (توت فرنگی) و خیار کاری ساده و لذتبخش است.

ماسک خیار روشن کننده پوست

روشن کننده پوست: پالپ خیار اثر روشن کنندگی دارد. استفاده منظم از ماسک خیار برای صورت، باعث می‌شود که کاملا از شر لکه‌های صورت خلاص شوید. برای تمیز کردن پوست و از بین بردن رنگدانه‌ها، از این ماسک می‌توانید استفاده کنید. این ماسک مخصوصا برای افراد مستعد به واکنش‌های آلرژیک که نمی‌توانند از دارو‌های شیمیایی استفاده کنند بسیار مناسب است.

ماسک خیار و نعناع

ماسک خیار و نعناع ، کاهش دهنده التهابات پوستی برای مقابله با تاثیرات نامطلوب گرما روی پوست از ماسک نعناع استفاده کنید. یک عدد خیار را رنده کرده و با نعناع تازه کوبیده شده و یک قاشق چای خوری آب لیموی تازه و یک عدد سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت تان بمالید. این ماسک به دلیل دارا بودن خیار و نعناع نقش مفیدی در کاهش التهابات پوستی ایفا می کند.

بازسازی پوست با ماسک خیار

کمک به بازسازی پوست: از دیگر خواص ماسک خیار کمک به بازسازی پوست صورت می‌باشد. ماسک خیار نه تنها باعث صافی پوست می‌شود، بلکه به علت وجود توکوفرول (ویتامین E.) به بازسازی آن نیز کمک می‌کند. علاوه بر این تحت تاثیر اسید آسکوربیک (ویتامین C) و پیریدوکسین (ویتامین B۶) متابولیسم سلولی پوست را فعال کرده و روند بازسازی را آغاز می‌کند. همچنین به دلیل دارا بودن نیاسین (ویتامین B) به پوست طراوت و تازگی می‌بخشد؛ بنابراین اگر از ماسک خیار، ۱ تا ۲ بار در هفته استفاده کنید، پوست شما جوان و بدون علائم پیری، خواهد بود.

ماسک خیار و ماست

طرز تهیه ماسک خیار برای جوش صورت – ماسک صورت ماست و خیار ماسک صورت ماست و خیار یکی از بهترین روش‌های میباشد که صورت شما را مثل آینه می کند. این روش نه تنها باعث روشنی پوست صورت میشود بلکه جوش‌های شما را تا حدی کوچک و از بین می برد. برای تهیه این نوع ماسک باید دستور عمل زیر را انجام دهید. یک عدد خیار یک قاشق سوپ خوری ماست ابتدا یک عدد خیار را رنده کنید (توجه داشته باشید خیار حتما باید به وسیله رنده، رنده شود) سپس یک قاشق سوپ خوری ماست اضافه کنید. (ماست حتما باید کم چرب باشد نه پر چرب). سپس این دو را هم بزنید تا کاملا مخلوط شود. بهتر است که ماسک را به شخص دیگر بدهید تا به صورتتان بزنند. به صورت خوابیده باشید تا ماسک بهتر بروی صورت شما بماند و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید سپس صورت خود را با آب سرد و صابون مخصوص صورت بشویید.

از بین بردن آکنه با ماسک خیار

از بین بردن آکنه یکی دیگر از خواص ماسک خیار است که می‌توانید از این ماسک بی‌نظیر انتظار داشته باشید. اگر به دنبال درمانی موثر و ارزان برای از بین بردن آکنه هستید، قطعا باید ماسک خیار را امتحان کنید؛ اما اگر مشکل شما خیلی حاد باشد نمی‌توانید بدون کمک متخصصان و دارو‌های شیمیایی، این مشکل را حل کنید. با این حال اگر بر روی صورت تعداد محدودی آکنه دارید، به راحتی می‌توانید با استفاده از آب خیار به علت دارا بودن اسید فولیک (اسید B۹) این مشکل را برطرف کنید.

خواص ماسک خیار برای پوست

خیار باعث می شود پوست زنده شود، کرم یا پاک کننده آرایشی که در آن از خیار استفاده شده است باعث استحکام و سفتی پوست می شود، اما وقتی خیار را مستقیم روی پوست تان قرار می دهید باعث می شود تا به پوست آبرسانی شده و زنده تر از قبل گردد. خیار یک ماده طبیعی روشن کننده پوست است، این یکی از دلایل استفاده از خیار روی چشم است چرا که باعث می شود تیرگی های دور چشم از بین برود. این خصوصیت روشن کنندگی پوست همچنین باعث می شود پوست جوان تر و براق تر گردد. استفاده از خیار دور چشم همچنین باعث کاهش پف زیر چشم می گردد. می توان خیار را روی پوستی که سوخته است قرار دارد، اینکار باعث می شود پوست سریع خنک شده و التهاب آن کم شود. اگر پوست صورتتان دچار آفتاب سوختگی شدید شده، یک حلقه خیارروی آن قرار دهید. با این کار پوست را خنک می کنید.

ماسک خیار برای پوست خشک

خشکی پوست مشکلی است که بسیاری از افراد در تمام فصول سال با آن مواجه هستند. در ادامه یک ماسک بسیار عالی برای رفع این مشکل برای شما معرفی می کنیم. مواد مورد نیاز – یک چهارم یک عدد خیار – یک قاشق غذاخوری ماست ساده یا ژل آلوئه‌ورا دستور تهیه ماسک خیار الف. خیار را به قطعات کوچک خرد کنید و آن را با استفاده از دستگاه مخلوط کن به خمیر نرمی تبدیل کنید. ب. به دل‌خواه، ماست یا ژل آلوئه‌ورا را به خمیر خیار اضافه کنید و آن‌ها را به خوبی با هم مخلوط کنید. پ. ماسک حاصل را به صورت‌تان بمالید و ۱۵ دقیقه صبر کنید. ت. صورت‌تان را با آب بشویید. دفعات لازم این کار را هفته‌ای دو بار تکرار کنید. دلیل اثربخشی آب و ویتامین E از اجزاء اصلی تشکیل دهنده‌ی خیار هستند؛ از این رو، افراد دارای پوست خشک می‌توانند از این فواید خیار بهره‌مند شوند. خیار پوست را آبرسانی و نرم می‌کند. هم‌چنین خیار حاوی سیلیس است که به حفظ قابلیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند.

مطالب مرتبط :

طرز تهیه ماسک جوش شیرین و گلاب برای جای جوش

طرز تهیه ماسک خاک رس برای لک و جوش صورت چیست

طرز تهیه و خواص ماسک سیب زمینی برای جای جوش

طرز تهیه ماسک سفیده تخم مرغ و لیمو برای پوست چرب

طرز تهیه ماسک مو خانگی با آلوورا برای موهای خشک و چرب